fbpx

Problem bólu pleców, w pewnym wieku dotyka nas wszystkich. Jeśli jest to ból okazjonalny, to jesteśmy w dobrej sytuacji… jednak gdy jest to ból stały, który uniemożliwia normalne funkcjonowanie, zastanawiamy się jak możemy się go pozbyć. Najlepiej szybko i skutecznie.

Dzisiaj chciałabym Ci przedstawić 3 najważniejsze kroki w leczeniu bólu pleców i rwy kulszowej. Z mojej praktyki z pacjentami wynika, że wymienione poniżej czynniki są nieodłącznym elementem skutecznej terapii.

Przechodząc do rzeczy, odkryj te 3 najważniejsze kroki i wygraj z bólem raz na zawsze.

1. Rozluźnienie i relaksacja napiętych mięśni i organów wewnętrznych.

2. Zbilansowana dieta przeciwzapalna i suplementacja

3. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa i brzucha

Niektórym osobom wystarczy wprowadzenie tylko jednego z tych trzech kroków, ale niestety dla większości ludzi tylko holistyczne podejście jest w stanie wyleczyć skutecznie ból pleców.

Osobiście również należałam do tej drugiej grupy szczęśliwców, którzy musieli sporo przepracować, aby wyjść z tego stanu. Wprowadziłam wiele zmian w moim stylu życia, zaczęłam regularnie ćwiczyć i zdrowo się odżywiać. Mój epizod rwy kulszowej trwał 8 miesięcy i tylko dzięki kompleksowym działaniom, mogę z całą pewnością powiedzieć, że zakończył się 100% sukcesem. Ponieważ minęło już 3 lata, odkąd zapomniałam czym jest ból pleców.

Jakie objawy pokazują, że mamy problem z kręgosłupem?

Poznasz je teraz:

1. Ból — od okazjonalnego do przewlekłego. Ból może wystąpić jako dyskomfort, gdy długo siedzimy np. w pracy biurze, podczas pracy zdalnej czy podczas jazdy samochodem. Ból przewlekły jest dużo bardziej uciążliwy, gdy już przerodzi się w naszego stałego kompana i towarzyszy nam cały dzień, a niestety często również przez całą noc, musimy podjąć więcej środków, aby z nim wygrać.

Ale nie bagatelizujmy bólu pleców, który pojawia się tylko od czasu do czasu, ponieważ jest to objaw zaburzeń, o których nasz organizm daje nam znać. Jeśli pobolewa Cię lub czujesz napięcie w dolnym odcinku pleców, nie czekaj, aż się pogorszy. Działaj już teraz!

2. Opuchnięte nogi — Możesz wykonać prosty TEST, którym sprawdzisz, czy masz opuchnięte nogi. Połóż dłoń na udzie, od środkowej jego części i ściśnij całą dłonią wewnętrzną stronę uda. Jeśli poczujesz dyskomfort lub ból tzn. że twoje nogi są opuchnięte. Co zrobić z takim problemem? Dowiesz się w następnym poście.

3. Zmniejszenie zakresu ruchomości stawów biodrowych, kolanowych i kostek. Jest to ważny aspekt, ponieważ od ich ruchomości zależy pozycja całego kręgosłupa. Jeśli mamy ograniczoną ruchomość — sami się prosimy o problemy.

4. Blizny — często nie myślimy o bliznach w powiązaniu z bólem pleców, jednak są one bardzo często przyczyną problemu. W przypadku blizn nie ma znaczenia czy blizna powstała przed dwoma czy trzydzieści lat temu. Wielu lekarzy i pacjentów ignoruje blizny powstałe w wyniki operacji laparoskopowej. Niestety w tym wypadku rozmiar nie ma znaczenia, ponieważ każda operacja wiąże się przecięciem i uszkodzeniem skóry, powięzi, mięśni i często więzadeł oraz innych ważnych struktur. Przykładem są operacje laparoskopowe kręgosłupa.

Pamiętaj, że nawet jeśli blizna na zewnątrz jest malutka, to na głębszym poziomie może być bardzo rozległa (np. po wstawieniu implantu itd.).

5. Dyskomfort w przyjmowanych pozycjach — często nawet nie zwracamy uwagi na towarzyszący nam dyskomfort. Jednak warto się nim zająć, aby z czasem nie wywrócił naszego życia do góry nogami, ponieważ dyskomfort jest pierwszym sygnałem, że zaczyna się coś dziać złego w ciele.

 Jakie są w takim razie rozwiązania, które możemy zastosować w domowym zaciszu?

Tego dowiesz się w części drugiej tego postu, który pojawi się za tydzień.


Zdrowych pleców życzy Joanna 



A tymczasem zapraszam Cię na webinar, który poprowadzę już jutro o 19:00 na mojej tajnej Grupie „Wygraj z bólem pleców i rwą kulszową”

Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/2497243577203424

%d bloggers like this:
Secured By miniOrange